Baia Mare

Crop Baia Mare

Baia Mare, un oraș odinioară acoperit de pulbere de plumb, undeva prin nord-vestul României. Un oraș care, acum, în miez de noapte mă face să-i dedic acest articol.

În primul rând vreau să-ți mulțumesc, Baia Mare!  Poate acum bătrânul Satu Mare mă va urî pentru că am îndrăznit să-l trădez, însă te iubesc, Baia Mare.

Te iubesc pentru că m-ai adoptat, m-ai lăsat să-ți devin cetățean și m-ai făcut să mă simt acasă, la poalele Munților Igniș care-ți dau atâta frumusețe. Te iubesc Baia Mare pentru cea de-a treia primăvară în care mă plimb pe străzile tale.Baia Mare, ție îți mulțumesc pentru cel mai frumos răsărit de soare pe care-l văd în atâtea dimineți, precum îți mulțumesc pentru căldura zilelor de vară, răcoarite de munții ce-ți înconjoară urbele. Îți mulțumesc Baia Mare pentru apa cea cristalină care-mi astâmpără de atâtea ori setea, cum nici o apă de pe pământ nu o reușește. Baia Mare, mulțumesc pentru oamenii calzi și buni pe care îi ai. Îți mulțumesc Baia Mare pentru cea mai frumoasă cultură pe care m-ai lăsat să o descopăr prin Maramureșul tău istoric, tărâm de basm.

Mulțumesc Baia Mare pentru cine ești!


Baia Mare time-lapse (day to night)  by Ieremeiaș Arnold 

